Tuesday, December 28, 2010

Doa perpisahan-Bertemu kerana Allah, berpisah kerana Allah

        

Demi Allah, pertemuan dan perpisahan adalah ketentuan Allah jua. Nasyid ini memang mengingatkan saya ketika zaman undergrad di universiti. Tiba-tiba saya teringatkan sahabat satu jamaah, satu usrah, satu perjuangan. Ya Allah, betapa dah lama, dah bertahun saya tak bertemu dengan mereka. Saya masih ingat, kesemua mereka, hingga kini. Saya tetap berdoa suatu hari saya akan berpeluang bertemu mereka, selagi ada hayat saya di dunia ini.

Sahabat-sahabat yang banyak membantu saya waktu susah dan senang, waktu suka dan duka, waktu perit jerih dan lapang...SubhanAllah. Tanpa mereka, saya mungkin bukan diri saya, wallahua'lam. Syukur padaMu Ya Allah, atas pertemuan dan perpisahan ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...