Tuesday, January 7, 2014

Selamat Tinggal Brisbane, Panjang Umur Kita Jumpa Lagi, InshaAllah!

Bismillah,

Segala puji bagi Allah, yang telah mengizinkan kami sekeluarga 'merasai' berdagang ke negara benua Selatan Australia selama 3 tahun (plus beberapa bulan extra). Hinggakan besar dah anak-anak. Masa pertama kali sampai dulu, masih anak-anak kecil..

Sempat bergambar kenangan di signboard besar UQ sebelum balik

Banyak kenangan indah (dan kurang indah ?) di sini.......

23 December 2013, dua hari sebelum sambutan perayaan 'mat saleh' di sana, kami telah berangkat pulang ke Malaysia, for good InshaAllah.

Keadaan masih dalam proses to settle down. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar. Perjalanan balik dari Brisbane-KL-Kuantan juga di permudahkan Allah. Hemmm..... tapi naik MAS, flight 11 pm macam tak berbaloi, sebab tak adalah peluang di hidang makanan berat. Just snack. Bolehlah, asal ada....:). Pukul 3 am (waktu Malaysia) di kejut untuk breakfast (nasi lemak, but saya prefer nasi lemak Pak Nasser Air Asia). Mak oii....awalnya. Anak-anak tak lalu nak makan. At last, sampai KLIA, pukul 5.30 am, solat subuh, lepas tu mencari makanan melayu di KLIA, sementara tunggu flight ke Kuantan @ 9 am.

Sampai Kuantan, parents saya dah tunggu dengan satu kereta. Tak muat barang-barang. Akhirnya, kereta ayah buat isi barang saja, kami naik teksi balik rumah. Alhamdulillah rumah kami tak jauh dari airport, so bolehlah naik teksi airport.....

Saya masih bercuti. Baki study leave masih bersisa 3 minggu. So masih ada masa untuk selesaikan tugas-tugas keluarga dulu sebelum masuk kerja. Excited ke masuk kerja? Entah. Suka sebab nak jumpa balik kawan-kawan lama yang saya tinggalkan. Lain-lain tu.....no comment! (Statement standard, macam artis!)



Selamat tinggal Brisbane. Panjang umur, murah rezeki, kita jumpa lagi!

Ummu Zaidan
Kuantan
7 January 2014.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...